برنامه‌های جدید بانک مرکزی برای تامین ارز و تسهیل تجارت خارجی ویدئو| وزیر اقتصاد زمان واریز سود سهام عدالت را اعلام کرد+جزئیات (۵ مهر ۱۴۰۴) ابزار جدید بانک مرکزی برای مسدود کردن‌ حساب‌های مازاد بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۵ مهر ۱۴۰۴) | تداوم تشدید قیمت‌ها جهش قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۵ مهر ۱۴۰۴) + جدول افزایش قیمت ساندویچ و فست‌فود در مشهد (مهر ۱۴۰۴) حقوق کارگران در سال جاری دوباره افزایش می‌یابد؟ افزایش قیمت مرغ در مشهد (۵ مهر ۱۴۰۴) + جدول ۳۰۰ میلیون تومان پاداش گزارش‌دهندگان ماینر‌های غیرمجاز افزایش ۲۰ درصدی قیمت شیر در خراسان رضوی و نگرانی دامداران و مصرف‌کنندگان نرخ تورم شهریور ۱۴۰۴ اعلام شد | تورم سالانه در خراسان رضوی به ۳۷.۵ درصد رسید واکنش متفاوت بورس به پساماشه | رشد ۵۳ هزار واحدی شاخص بورس (۵ مهر ۱۴۰۴) با افزایش نرخ طلا، قیمت سکه پارسیان چقدر تغییر کرد؟ (۵ مهر ۱۴۰۴) + جدول آیا فروش نفت با مکانیسم ماشه متوقف می‌شود؟ قیمت محصولات ایران خودرو ویژه مهر ۱۴۰۴ اعلام شد + جدول قیمت دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۵ مهر ۱۴۰۴) | سکه ۱۱۱ میلیون تومان شد فروش فوری محصولات ایران خودرو فردا (۶ مهر ۱۴۰۴) | مقایسه قیمت کارخانه و بازار آزاد خودرو‌ها افتتاح حساب جدید برای بالای ۱۰ حساب ممنوع شد (۵ مهر ۱۴۰۴) افت شاخص‌های اقتصادی صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در فصل بهار ۱۴۰۴ | زنگ خطر تولید کالابرگ ادامه پیدا می‌کند؟ افزایش قیمت دلار در مشهد زیر سایه مکانیسم ماشه (۵ مهر ۱۴۰۴) علت جهش ناگهانی تتر در نوبیتکس چه بود؟ جهش قیمت طلا در مشهد در پی نتیجه جلسه شورای امنیت (۵ مهر ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۵ مهر ۱۴۰۴) | افزایش قیمت ۷ مدل میوه قیمت جهانی نفت امروز (شنبه، ۵ مهر ۱۴۰۴) اعلام شد | برنت ۷۰ دلار و ۱۳ سنت شد قیمت جهانی طلا امروز (شنبه، ۵ مهرماه ۱۴۰۴) اعلام شد ویدئو | مکانیسم ماشه تاثیری بر قیمت گوشت، تولید مواد غذایی و محصولات کشاورزی دارد؟ ویدئو | چالش‌های قطعات یدکی بدون شناسه در بازار
سرخط خبرها

کریدور شمال - جنوب احیا می‌شود| اختصاص ۳۰۰ کانتینر برای حمل بار ایران به روسیه

  • کد خبر: ۱۱۶۴۹۵
  • ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
کریدور شمال - جنوب احیا می‌شود| اختصاص ۳۰۰ کانتینر برای حمل بار ایران به روسیه
کشتیرانی ایران از اختصاص ۳۰۰ کانتینر صادراتی به مقصد روسیه پروژه احیاء کریدور شمال-جنوب خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، فاز نخست عملیات حمل کالا در مسیر کریدور شمال-جنوب از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با انتقال ۳۰۰ کانتینر کالای صادراتی کشور به مقصد روسیه اجرایی شد.

بر این اساس ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام مرحله آزمایشی حمل و نقل کالا از مسیر ترانزیتی روسیه به هند و بالعکس وارد فاز عملیاتی حمل بار صادراتی در این کریدور به سمت کشور روسیه شده است.

مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در فاز اول، ۳۰۰ کانتینر اختصاصی جهت حمل بار صادراتی به کشور روسیه در نظر گرفته شده که در صورت افزایش تقاضا، تعداد این کانتینر‌ها به صورت مستمر افزایش خواهد یافت.

کشتیرانی در راستای ایفای نقش فعال خود در این کریدور استراتژیک، علاوه بر عقد قرارداد ساخت چندین کشتی در داخل، خرید کشتی جهت افزایش ظرفیت حمل و نقل در دریای خزر را نیز در دستورکار قرار داده که به زودی چندین شناور مطابق با برنامه‌ریزی انجام گرفته، به ناوگان موجود اضافه خواهند شد.

مسیر یاد شده در گذشته با هدف ترانزیت کالا‌های مورد نیاز بین هند و اروپا از طریق بنادر جنوبی ایران و دریای خزر طراحی شده بود. علی‌رغم تأکید فراوان مبنی بر ضرورت فعال‌سازی این مسیر، طی سال‌های متمادی در مراحل اولیه طراحی باقی مانده بود؛ اما هم اکنون به همت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به شرایط جدید جهانی و قطع ارتباط روسیه با اروپا، این کریدور با هدف حمل بار ترانزیتی بین هند و روسیه مورد توجه ناوگان ملی قرار گرفته است.

کریدور شمال- جنوب، مسافت ۱۶ هزار کیلومتری حمل بار از طریق کانال سوئز را با یک مسیر ۷ هزار کیلومتری جایگزین کرده که کاهش ۴۰ درصدی زمان حمل بار تا رسیدن به مقصد و ۳۰ درصدی هزینه حمل را به دنبال خواهد داشت.

با توجه به موانع و محدودیت‌های متعدد مسیر‌های ریلی و جاده ای، مسیر دریایی بهترین گزینه موجود در حال حاضر بوده که بر این اساس، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت یکپارچه شرکت‌های تحت مالکیت خود، نقش اصلی اپراتوری این عملیات را به عهده گرفته است.

کالا‌های صادراتی روسیه عمدتاً از طریق شرکت کشتیرانی دریای خزر و به صورت کانتینر و «بیگ بگ» از طریق شهر آستراخان و بندر ایرانی سالیانکا، به بندر انزلی و نوشهر حمل شده و از آنجا از سوی شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، از طریق جاده و ریل به بندرعباس و چابهار منتقل می‌شود تا با خطوط منظم طراحی شده از سوی گروه کشتیرانی، به هند منتقل شود.

مسیر برگشت جهت تأمین کالا‌های وارداتی مورد نیاز روسیه توسط هند نیز، به همین طریق مورد استفاده قرار گرفته و بر اساس آن، بارنامه سراسری از سوی نمایندگی‌های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در مبدأ صادر می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->