کاهش قیمت دلار با کمک اخبار ضدونقیض از اتمام مکانیسم ماشه | دلار فردایی چند؟ (۲۶ مهر ۱۴۰۴) تأثیر حذف ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی بر قیمت کالا‌های اساسی | کارشناسان توضیح می‌دهند بررسی قیمت دینار عراق و ریال سعودی در بازار آزاد مشهد (۲۶ مهر ۱۴۰۴) ابلاغ تعرفه صفر برای واردات حبوبات و گندم از اتحادیه اوراسیا طلا امروز در مشهد چند قیمت خورد؟ (۲۶ مهر ۱۴۰۴) ریزش هم‌زمان قیمت طلا، نقره، نفت و بیت‌کوین در بازار‌های جهانی + علت (۲۶ مهر ۱۴۰۴) قیمت امروز میوه در مشهد اعلام شد (۲۶ مهر ۱۴۰۴) | افت قیمت ۶ میوه پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری ویژه آبان ۱۴۰۴ آغاز شد (۲۶ مهر ۱۴۰۴) افزایش ۲۵درصدی سفارش غذا در خانه! | مردم رستوران نمی‌روند صادرات خراسان رضوی در نیمه نخست امسال، ۳۵ درصد رشد یافت | صادرات در مسیر توسعه نحوه شناسایی معاملات رمزارز و اخذ مالیات از عایدی نقل و انتقال رمزدارایی‌ها طلا به دنبال رکوردزنی| نفت و بیت کوین در حال پس‌روی در بازارها پیش‌بینی بورس شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار، طلا و سکه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۴ یارانه ۱۰ میلیون نفر دیگر حذف می‌شود؟ (۲۵ مهر ۱۴۰۴) طلای جهانی باز هم رکورد زد (۲۵ مهر ۱۴۰۴) پلمب ۲ سوپرمارکت به دلیل فروش قرص‌های غیرمجاز در مشهد یارانه نقدی مهرماه واریز شد (۲۴ مهر ۱۴۰۴) با پول رهن پنت‌هاوس‌های لاکچری در مشهد چند آپارتمان می‌توان خرید؟ بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۴ مهر ۱۴۰۴) | قیمت خودرو‌ها در بلاتکلیفی قیمت زعفران روی دور گرانی | افزایش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت گل تازه زعفران در تربت حیدریه (۲۴ مهر ۱۴۰۴) تولید روزانه نفت ایران ۴۳۰۰ بشکه افزایش یافت (۲۴ مهر ۱۴۰۴) شمش نقره ایرانی امروز چقدر قیمت دارد؟ (۲۴ مهر ۱۴۰۴) رشد ۸.۶ درصدی ساخت مسکن در کشور | فاصله ۴۲ درصدی تا تحقق هدف ساخت یک میلیون مسکن قیمت امروز مرغ، گوشت و ماهی در مشهد (۲۴ مهر ۱۴۰۴) | ران گوسفندی ۸۹۰ هزار تومان شد وام اشتغال‌زایی افزایش یافت + جزئیات (۲۴ مهر ۱۴۰۴) توضیحات وزیر کار درخصوص عدم افزایش حق مسکن کارگران (۲۴ مهرماه ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

کریدور شمال - جنوب احیا می‌شود| اختصاص ۳۰۰ کانتینر برای حمل بار ایران به روسیه

  • کد خبر: ۱۱۶۴۹۵
  • ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
کریدور شمال - جنوب احیا می‌شود| اختصاص ۳۰۰ کانتینر برای حمل بار ایران به روسیه
کشتیرانی ایران از اختصاص ۳۰۰ کانتینر صادراتی به مقصد روسیه پروژه احیاء کریدور شمال-جنوب خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، فاز نخست عملیات حمل کالا در مسیر کریدور شمال-جنوب از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با انتقال ۳۰۰ کانتینر کالای صادراتی کشور به مقصد روسیه اجرایی شد.

بر این اساس ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام مرحله آزمایشی حمل و نقل کالا از مسیر ترانزیتی روسیه به هند و بالعکس وارد فاز عملیاتی حمل بار صادراتی در این کریدور به سمت کشور روسیه شده است.

مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در فاز اول، ۳۰۰ کانتینر اختصاصی جهت حمل بار صادراتی به کشور روسیه در نظر گرفته شده که در صورت افزایش تقاضا، تعداد این کانتینر‌ها به صورت مستمر افزایش خواهد یافت.

کشتیرانی در راستای ایفای نقش فعال خود در این کریدور استراتژیک، علاوه بر عقد قرارداد ساخت چندین کشتی در داخل، خرید کشتی جهت افزایش ظرفیت حمل و نقل در دریای خزر را نیز در دستورکار قرار داده که به زودی چندین شناور مطابق با برنامه‌ریزی انجام گرفته، به ناوگان موجود اضافه خواهند شد.

مسیر یاد شده در گذشته با هدف ترانزیت کالا‌های مورد نیاز بین هند و اروپا از طریق بنادر جنوبی ایران و دریای خزر طراحی شده بود. علی‌رغم تأکید فراوان مبنی بر ضرورت فعال‌سازی این مسیر، طی سال‌های متمادی در مراحل اولیه طراحی باقی مانده بود؛ اما هم اکنون به همت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به شرایط جدید جهانی و قطع ارتباط روسیه با اروپا، این کریدور با هدف حمل بار ترانزیتی بین هند و روسیه مورد توجه ناوگان ملی قرار گرفته است.

کریدور شمال- جنوب، مسافت ۱۶ هزار کیلومتری حمل بار از طریق کانال سوئز را با یک مسیر ۷ هزار کیلومتری جایگزین کرده که کاهش ۴۰ درصدی زمان حمل بار تا رسیدن به مقصد و ۳۰ درصدی هزینه حمل را به دنبال خواهد داشت.

با توجه به موانع و محدودیت‌های متعدد مسیر‌های ریلی و جاده ای، مسیر دریایی بهترین گزینه موجود در حال حاضر بوده که بر این اساس، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت یکپارچه شرکت‌های تحت مالکیت خود، نقش اصلی اپراتوری این عملیات را به عهده گرفته است.

کالا‌های صادراتی روسیه عمدتاً از طریق شرکت کشتیرانی دریای خزر و به صورت کانتینر و «بیگ بگ» از طریق شهر آستراخان و بندر ایرانی سالیانکا، به بندر انزلی و نوشهر حمل شده و از آنجا از سوی شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، از طریق جاده و ریل به بندرعباس و چابهار منتقل می‌شود تا با خطوط منظم طراحی شده از سوی گروه کشتیرانی، به هند منتقل شود.

مسیر برگشت جهت تأمین کالا‌های وارداتی مورد نیاز روسیه توسط هند نیز، به همین طریق مورد استفاده قرار گرفته و بر اساس آن، بارنامه سراسری از سوی نمایندگی‌های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در مبدأ صادر می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->