تشریح وضعیت پوشش آنتن‌دهی تلفن همراه در مشهد | علت اختلال‌ها چیست؟ قیمت طلا در مشهد به کانال بالاتر صعود کرد (یکم مرداد ۱۴۰۴) قیمت جهانی طلا امروز چقدر است؟ (یکم مرداد ۱۴۰۴) قیمت جهانی نفت، امروز (یکم مرداد ۱۴۰۴) چقدر است؟ قیمت مصوب جدید نهاده‌های دامی، روغن و شکر خام اعلام شد (یکم مرداد ۱۴۰۴) مهلت استرداد اظهارنامه مالیات و بخشودگی جرائم مالیاتی مربوط به بهار ۱۴۰۴ تمدید شد مرثیه دنباله دار قطعی برق برای صنایع خراسان رضوی قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۴) | لیموترش کیلویی ۱۰۰ هزار تومان وزیر اقتصاد: خلأ قانونی برای خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری وجود ندارد بازدهی سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی در ۴ ماه اول ۱۴۰۴ چگونه بود؟ رمزارز در سال ۱۴۰۴ در بورس کالا عرضه می‌شود یارانه تیر ماه برای دهک‌های چهارم تا نهم واریز شد (۳۱ تیر ۱۴۰۴) دولت باقی مانده سهام خود را در استقلال و پرسپولیس می‌فروشد +جزئیات ۳۲ فرودگاه بین‌المللی آماده انجام پروازهای اربعین حسینی وزیر جهادکشاورزی: منتظر کاهش نرخ برنج ایرانی باشید ماجرای درگیری شدید و پرتاب گاز اشک آور در جلسه پدیده شاندیز چه بود؟ (۳۱ تیر ۱۴۰۴) ادارات کدام استان‌ها روز چهارشنبه، یکم مردادماه ۱۴۰۴، تعطیل است؟ خودرو‌های خارجی و مونتاژی در مسیر ریزش قیمت (۳۱ تیر ۱۴۰۴) کاهش ادامه‌دار قیمت خودرو‌های داخلی (۳۱ تیر ۱۴۰۴) برپایی بیست‌وششمین نمایشگاه صنعت ساختمان و صنایع سرمایشی و گرمایشی در مشهد خسارت‌های جبران‌ناپذیر خاموشی‌های بدون هماهنگی به واحد‌های صنعتی | احداث شهرک صنعتی ۱۲۰۰ هکتاری برای استقرار نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار طلای مشهد چیست؟ قیمت دینار عراق امروز چقدر است؟ (۳۱ تیر ۱۴۰۴) رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد: فروشگاه‌های زنجیره‌ای لوازم خانگی، بازار را ورشکسته می‌کنند محدودیت‌های ترافیکی ۴ روز اول مرداد ۱۴۰۴ در برخی محور‌های مواصلاتی اعلام شد خانواده‌های مشهدی هرچه زودتر برای تهیه فرم مدارس مراجعه کنند | احتمال افزایش قیمت وجود دارد آیا  بازار ارز تجاری مرکز مبادله ایران فردا (چهارشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۴) باز است؟ ورق بورس به‌نفع سهام کوچک برگشت | گزارش وضعیت بازار سهام (۳۱ تیر ۱۴۰۴) زمان واریز یارانه نقدی تیرماه ۱۴۰۴ ویژه دهک‌های ۴ تا ۹ مشخص شد
سرخط خبرها

کریدور شمال - جنوب احیا می‌شود| اختصاص ۳۰۰ کانتینر برای حمل بار ایران به روسیه

  • کد خبر: ۱۱۶۴۹۵
  • ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
کریدور شمال - جنوب احیا می‌شود| اختصاص ۳۰۰ کانتینر برای حمل بار ایران به روسیه
کشتیرانی ایران از اختصاص ۳۰۰ کانتینر صادراتی به مقصد روسیه پروژه احیاء کریدور شمال-جنوب خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، فاز نخست عملیات حمل کالا در مسیر کریدور شمال-جنوب از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با انتقال ۳۰۰ کانتینر کالای صادراتی کشور به مقصد روسیه اجرایی شد.

بر این اساس ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام مرحله آزمایشی حمل و نقل کالا از مسیر ترانزیتی روسیه به هند و بالعکس وارد فاز عملیاتی حمل بار صادراتی در این کریدور به سمت کشور روسیه شده است.

مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در فاز اول، ۳۰۰ کانتینر اختصاصی جهت حمل بار صادراتی به کشور روسیه در نظر گرفته شده که در صورت افزایش تقاضا، تعداد این کانتینر‌ها به صورت مستمر افزایش خواهد یافت.

کشتیرانی در راستای ایفای نقش فعال خود در این کریدور استراتژیک، علاوه بر عقد قرارداد ساخت چندین کشتی در داخل، خرید کشتی جهت افزایش ظرفیت حمل و نقل در دریای خزر را نیز در دستورکار قرار داده که به زودی چندین شناور مطابق با برنامه‌ریزی انجام گرفته، به ناوگان موجود اضافه خواهند شد.

مسیر یاد شده در گذشته با هدف ترانزیت کالا‌های مورد نیاز بین هند و اروپا از طریق بنادر جنوبی ایران و دریای خزر طراحی شده بود. علی‌رغم تأکید فراوان مبنی بر ضرورت فعال‌سازی این مسیر، طی سال‌های متمادی در مراحل اولیه طراحی باقی مانده بود؛ اما هم اکنون به همت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به شرایط جدید جهانی و قطع ارتباط روسیه با اروپا، این کریدور با هدف حمل بار ترانزیتی بین هند و روسیه مورد توجه ناوگان ملی قرار گرفته است.

کریدور شمال- جنوب، مسافت ۱۶ هزار کیلومتری حمل بار از طریق کانال سوئز را با یک مسیر ۷ هزار کیلومتری جایگزین کرده که کاهش ۴۰ درصدی زمان حمل بار تا رسیدن به مقصد و ۳۰ درصدی هزینه حمل را به دنبال خواهد داشت.

با توجه به موانع و محدودیت‌های متعدد مسیر‌های ریلی و جاده ای، مسیر دریایی بهترین گزینه موجود در حال حاضر بوده که بر این اساس، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت یکپارچه شرکت‌های تحت مالکیت خود، نقش اصلی اپراتوری این عملیات را به عهده گرفته است.

کالا‌های صادراتی روسیه عمدتاً از طریق شرکت کشتیرانی دریای خزر و به صورت کانتینر و «بیگ بگ» از طریق شهر آستراخان و بندر ایرانی سالیانکا، به بندر انزلی و نوشهر حمل شده و از آنجا از سوی شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، از طریق جاده و ریل به بندرعباس و چابهار منتقل می‌شود تا با خطوط منظم طراحی شده از سوی گروه کشتیرانی، به هند منتقل شود.

مسیر برگشت جهت تأمین کالا‌های وارداتی مورد نیاز روسیه توسط هند نیز، به همین طریق مورد استفاده قرار گرفته و بر اساس آن، بارنامه سراسری از سوی نمایندگی‌های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در مبدأ صادر می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->