قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۱ تیر ۱۴۰۴) | هاوال ۲ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۱ تیر ۱۴۰۴) | اطلس سایپا ۶۴۲ میلیون تومان شد دولت آیین‌نامه اجرایی واردات خودرو را ابلاغ کرد بررسی قیمت امروز موبایل در مشهد (۱۱ تیر ۱۴۰۴) | شیائومی پوکو X۶ پرو کمتر از ۲۷ میلیون تومان حمایت ۶۰ همتی نظام بانکی از بازار سرمایه (۱۱ تیر ۱۴۰۴) معاون استاندار خراسان رضوی: مرز سرخس، می‌تواند به کریدور‌های بین‌المللی متصل شود آمادگی کامل کشور برای تأمین کالا‌های اساسی | جهاد کشاورزی: نگرانی در تأمین کالا‌های اساسی، وجود ندارد اطلاعیه شرکت مخابرات خراسان رضوی در خصوص افزایش ۵۰ درصدی تعرفه آبونمان تلفن ثابت قیمت دلار جهانی امروز (۱۱ تیرماه ۱۴۰۴) اعلام شد | ادامه نزول دلار در معاملات جهانی علت تعطیلی بازار طلای مشهد در هفته آینده چیست؟ بورس منفی، اما متعادل | حقیقی‌ها همچنان فراری از بازار (۱۱ تیر ۱۴۰۴) ریزش قیمت طلا و سکه در مشهد آغاز شد (۱۱ تیر ۱۴۰۴) تعلیق یک‌ماهه چک‌های برگشتی بانک سپه نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۱۱ تیر ۱۴۰۴) | ریزش قیمت ارز و طلا افزایش ۵۰ درصدی آبونمان تلفن ثابت (۱۱ تیر ۱۴۰۴) حقوق کارگران در کارگاه‌های تعطیل دوران جنگ چطور پرداخت می‌شود؟ ثبت‌نام سیزدهمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور آغاز شد (۱۱ تیر ۱۴۰۴) | استخدام بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در مشهد (۱۱ تیر ۱۴۰۴) | هندوانه باز هم ارزان‌تر شد مشاوران املاک خراسان رضوی همچنان بر مدار بی‌قانونی | بیش از نیم میلیون سند دفترچه‌ای در استان وجود دارد رئیس سازمان بورس: بازار امروز متفاوت‌تر از ۴ روز کاری گذشته خواهد بود (۱۱ تیر ۱۴۰۴) سیاست‌های غلط ترامپ کار دست دلار داد | سقوط تاریخی دلار رقم خورد برنج ایرانی گران شد + قیمت وزارت نیرو: بسته‌های احداث نیروگاه‌های خورشیدی خانگی هفته آینده رونمایی می‌شود برنامه بانک مرکزی برای حمایت از بورس اعلام شد توضیحات وزیر صنعت درباره افزایش قیمت خودرو در کارخانه (۱۰ تیر ۱۴۰۴) قیمت امروز خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۱۰ تیر ۱۴۰۴) | فیدلیتی چند؟ مدیر کل صمت خراسان رضوی: افزایش ۹۰ درصدی ذخیره مواد معدنی در استان بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۱۰ تیر ۱۴۰۴) | کوییک ۵۱۶ میلیون تومان افزایش قیمت تلفن همراه در بازار موبایل مشهد (۱۰ تیر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

کریدور شمال - جنوب احیا می‌شود| اختصاص ۳۰۰ کانتینر برای حمل بار ایران به روسیه

  • کد خبر: ۱۱۶۴۹۵
  • ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
کریدور شمال - جنوب احیا می‌شود| اختصاص ۳۰۰ کانتینر برای حمل بار ایران به روسیه
کشتیرانی ایران از اختصاص ۳۰۰ کانتینر صادراتی به مقصد روسیه پروژه احیاء کریدور شمال-جنوب خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، فاز نخست عملیات حمل کالا در مسیر کریدور شمال-جنوب از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با انتقال ۳۰۰ کانتینر کالای صادراتی کشور به مقصد روسیه اجرایی شد.

بر این اساس ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پس از اتمام مرحله آزمایشی حمل و نقل کالا از مسیر ترانزیتی روسیه به هند و بالعکس وارد فاز عملیاتی حمل بار صادراتی در این کریدور به سمت کشور روسیه شده است.

مطابق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در فاز اول، ۳۰۰ کانتینر اختصاصی جهت حمل بار صادراتی به کشور روسیه در نظر گرفته شده که در صورت افزایش تقاضا، تعداد این کانتینر‌ها به صورت مستمر افزایش خواهد یافت.

کشتیرانی در راستای ایفای نقش فعال خود در این کریدور استراتژیک، علاوه بر عقد قرارداد ساخت چندین کشتی در داخل، خرید کشتی جهت افزایش ظرفیت حمل و نقل در دریای خزر را نیز در دستورکار قرار داده که به زودی چندین شناور مطابق با برنامه‌ریزی انجام گرفته، به ناوگان موجود اضافه خواهند شد.

مسیر یاد شده در گذشته با هدف ترانزیت کالا‌های مورد نیاز بین هند و اروپا از طریق بنادر جنوبی ایران و دریای خزر طراحی شده بود. علی‌رغم تأکید فراوان مبنی بر ضرورت فعال‌سازی این مسیر، طی سال‌های متمادی در مراحل اولیه طراحی باقی مانده بود؛ اما هم اکنون به همت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و با توجه به شرایط جدید جهانی و قطع ارتباط روسیه با اروپا، این کریدور با هدف حمل بار ترانزیتی بین هند و روسیه مورد توجه ناوگان ملی قرار گرفته است.

کریدور شمال- جنوب، مسافت ۱۶ هزار کیلومتری حمل بار از طریق کانال سوئز را با یک مسیر ۷ هزار کیلومتری جایگزین کرده که کاهش ۴۰ درصدی زمان حمل بار تا رسیدن به مقصد و ۳۰ درصدی هزینه حمل را به دنبال خواهد داشت.

با توجه به موانع و محدودیت‌های متعدد مسیر‌های ریلی و جاده ای، مسیر دریایی بهترین گزینه موجود در حال حاضر بوده که بر این اساس، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت یکپارچه شرکت‌های تحت مالکیت خود، نقش اصلی اپراتوری این عملیات را به عهده گرفته است.

کالا‌های صادراتی روسیه عمدتاً از طریق شرکت کشتیرانی دریای خزر و به صورت کانتینر و «بیگ بگ» از طریق شهر آستراخان و بندر ایرانی سالیانکا، به بندر انزلی و نوشهر حمل شده و از آنجا از سوی شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، از طریق جاده و ریل به بندرعباس و چابهار منتقل می‌شود تا با خطوط منظم طراحی شده از سوی گروه کشتیرانی، به هند منتقل شود.

مسیر برگشت جهت تأمین کالا‌های وارداتی مورد نیاز روسیه توسط هند نیز، به همین طریق مورد استفاده قرار گرفته و بر اساس آن، بارنامه سراسری از سوی نمایندگی‌های شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، در مبدأ صادر می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->